NERa Project
The Erasmus+ Strategic Partnership programme A new era of digital platforms in music e-education (NERa) was completed
- Dettagli
- Categoria: NERa Project
- Pubblicato Lunedì, 10 Luglio 2023 17:46
The Erasmus+ Strategic Partnership programme A new era of digital platforms in music e-education NERa (2020-1-HU01-KA226-HE-093947), coordinated by Eszterházy Károly Catholic University in Eger, was successfully completed on 31 May 2023. The two-year project brought together nearly half a hundred teachers and students from the seven partner institutions (Conservatorio Perosi Campobasso, Conservatorio Respighi Latina, University of Rzeszów, Academy of Arts in Banská Bystrica, Babeş-Bolyai University Cluj-Napoca, Zeneiroda Kft. Budapest, EKCU).
Il 31 maggio 2023 si è concluso con successo il programma di partenariato strategico Erasmus+ A new era of digital platforms in music e-education NERa (2020-1-HU01-KA226-HE-093947), coordinato dall'Università cattolica Eszterházy Károly di Eger. Il progetto di due anni ha riunito quasi mezzo centinaio di insegnanti e studenti delle sette istituzioni partner (Conservatorio Perosi di Campobasso, Conservatorio Respighi di Latina, Università di Rzeszów, Accademia delle Arti di Banská Bystrica, Università Babeş-Bolyai Cluj-Napoca, Zeneiroda Kft. Budapest, EKCU).
The aim of the consortium’s work was to equip music education and training systems with the tools needed to cope with the recent sudden shift to online and distance learning. In the wake of the COVID-19 crisis, the need to modernise and digitally transform education and training systems and to strengthen the capacity of institutions to deliver high quality, inclusive digital education has become more urgent. The participating institutions worked on three intellectual products over the 24 months. They created an audio database with more than 300 audio recordings of instrumental, vocal and choral works by 44 composers, enabling them to learn and practice works without partners in crisis situations. A methodological manual for using and creating the database was produced, and a hybrid curriculum combining online and face-to-face teaching elements was developed.
Lo scopo del lavoro del consorzio era dotare i sistemi di educazione e formazione musicale degli strumenti necessari per far fronte al recente improvviso passaggio all'apprendimento online e a distanza. Sulla scia della crisi COVID-19, è diventata più urgentela necessità di modernizzare e trasformare digitalmente i sistemi di istruzione e formazione e di rafforzare la capacità delle istituzioni di fornire un'istruzione digitale inclusiva e di alta qualità. Le istituzioni partecipanti hanno lavorato su tre prodotti intellettuali nel corso dei 24 mesi. Hanno creato un database audio con più di 300 registrazioni audio di opere strumentali, vocali e corali di 44 compositori, consentendo loro di apprendere e praticare opere senza partner in situazioni di crisi. È stato prodotto un manuale metodologico per l'utilizzo e la creazione del database, ed è stato sviluppato un curriculum ibrido che combina elementi di insegnamento online e in presenza.
The results have been disseminated to the general public through concerts and online broadcasts of the Learning/Teaching/Training Activities, academic publications and conference presentations. In the spring of 2023, the consortium members organised 5 multiplication workshops in the partner countries, where an invited audience of more than 100 people (representatives of educational and academic organisations, stakeholders, active musicians, IT professionals) could test the intellectual outputs. The events of the programme can be followed and the intellectual outputs tested on the website www.uni-eszterhazy.hu/nera. The results of the project have also been presented on public radio and television programmes in the partner countries.
I risultati sono stati diffusi al grande pubblico attraverso concerti e trasmissioni online delle attività di Apprendimento/Insegnamento/Formazione, pubblicazioni accademiche e presentazioni a convegni. Nella primavera del 2023, i membri del consorzio hanno organizzato 5 workshop di moltiplicazione nei paesi partner, dove un pubblico invitato di oltre 100 persone (rappresentanti di organizzazioni educative e accademiche, parti interessate, musicisti attivi, professionisti IT) ha potuto testare i risultati intellettuali. Gli eventi del programma possono essere seguiti e gli output intellettuali testati sul sito web www.uni-eszterhazy.hu/nera. I risultati del progetto sono stati presentati anche in programmi radiofonici e televisivi pubblici nei paesi partner.
The NERA programme, as a partnership focused on the development of digital literacy for arts professionals and arts education, has contributed both to addressing the major societal challenges posed by the global crisis in the cultural and creative sectors, and to raising awareness of the opportunities created by the crisis. The cross-sectoral cooperation has complemented efforts to help the cultural and creative sectors emerge from the crisis in a more digital and resilient way, thus contributing to the EU’s strategic priorities.
Il programma NERA, in quanto partenariato incentrato sullo sviluppo dell'alfabetizzazione digitale per i professionisti dell'arte e dell'educazione artistica, ha contribuito sia ad affrontare le principali sfide sociali poste dalla crisi globale nei settori culturali e creativi, sia a sensibilizzare sulle opportunità create dalla crisi. La cooperazione intersettoriale ha integrato gli sforzi per aiutare i settori culturali e creativi ad emergere dalla crisi in modo più digitale e resiliente, contribuendo così alle priorità strategiche dell'UE.
NERa International Project Meeting and Multiplier Event at the Babeş-Bolyai University in Cluj
- Dettagli
- Categoria: NERa Project
- Pubblicato Domenica, 16 Aprile 2023 12:30
Il quarto International Project Meeting and Multiplier Event della Erasmus+ Strategic Partnership NERa A new era of digital platforms in music e-education (2020-1-HU01-KA226-HE-093947) si è svolto il 30 marzo 2023, presso la Facoltà di Reformed Theology and Music della Babeş-Bolyai University.
- The fourth International Project Meeting and Multiplier Event of the Erasmus+ Strategic Partnership NERa A new era of digital platforms in music e-education (2020-1-HU01-KA226-HE-093947) took place on the 30th of March 2023, at the Faculty of Reformed Theology and Music of the Babeş-Bolyai University.
La partnership strategica nel campo dell'educazione musicale, incentrata sulla trasformazione digitale del sistema educativo, ha lavorato per quasi due anni allo sviluppo di un database audio e della sua guida metodologica, nonché allo sviluppo di un curriculum integrato. Le sei università dell'UE (Conservatorio Lorenzo Perosi di Campobasso, Conservatorio Ottorino Respighi di Latina, Università di Rzeszów, Accademia delle Arti di Banská Bystrica, Università Babeş-Bolyai, Università Cattolica Eszterházy Károly) e il consorzio Budapest Music Office Ltd. hanno offerto a Cluj-Napoca uno spaccato del lavoro delle università e dei prodotti intellettuali da esse realizzati.
- The strategic partnership in the field of music e-ducation, which focuses on the digital transformation of the training system, has been working for almost two years on the development of an audio database and its methodological guide, as well as the development of an integrated curriculum based on it. The six EU universities (Conservatorio Lorenzo Perosi from Campobasso, Conservatorio Ottorino Respighi from Latina, University of Rzeszów, Academy of Arts Banská Bystrica, Babeş-Bolyai University, Eszterházy Károly Catholic University) and the consortium of Budapest Music Office Ltd. gave the audience of Cluj-Napoca an insight into the work of the six universities and the intellectual products they achieved.
Project ka.226 NERa
- Dettagli
- Categoria: NERa Project
- Pubblicato Lunedì, 07 Febbraio 2022 12:30
(clicca qui per scaricare il file PDF del Progetto)
Riunione Progetto NERa ka226 | |
2022-10-31 2.41 MB 287 |